مواد غذایی

خواص جو|29 خاصیت جو که تاکنون نمی دانستید

 مصرف جو و 29 خاصیت ان 

جو یک غله ساده است که اکثر ما در انبارهای خود داریم، اما تعداد کمی از ما فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی آن را می دانیم. جو دارای کالری نسبتا کم، فیبر بالا و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. جو پوست کنده به دلیل محتوای سبوس آن بسیار مفید است.در این مقاله خواص جو را بررسی خواهیم کرد.

جو سرشار از فیبر به خصوص بتا گلوکان است که ممکن است سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. همچنین ممکن است به کاهش وزن و بهبود هضم کمک کند. جو سبوس دار و پوست کنده مغذی تر از جو تصفیه شده است.

در این مقاله 29 فواید شگفت انگیز جو برای سلامتی و زیبایی آورده شده است:

 

فواید سلامتی

  1. یک صبحانه عالی

جو غنی از مواد مغذی است و یک وعده غذایی رضایت بخش است. سرشار از فیبر و مواد معدنی ضروری مانند: سلنیوم، مس، تریپتوفان و منگنز است. این ماده به شما انرژی می دهد و باعث می شود در بخش خوبی از روز احساس رضایت داشته باشید. منگنز موجود در جو به شما کمک می کند تا احساس شادی و انرژی داشته باشید. همچنین سیستم عصبی شما را آرام می کند.

محققان هاروارد اثرات مصرف روزانه یک صبحانه غلات را بررسی کردند. این مطالعه در یک دوره 19 ساله نشان داد که مردانی که روزانه صبحانه از غلات کامل میل می کنند، 29 درصد کمتر در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دارند. برای یک دانه ساده بد نیست!

 

  1. کمک به کاهش وزن

جو به کاهش وزن کمک می کند، تا حدی به دلیل چندین نوع اسید آمینه ضروری و تا حدی به دلیل محتوای فیبر آن. جو سطح قند خون شما را تعدیل می کند، بنابراین از اوج و افت قند معمولاً مرتبط با فرآیند ذخیره چربی جلوگیری می کند.

جو، در مقایسه با سایر غلات، کالری کمی دارد و در عین حال، یک وعده غذایی رضایت بخش است و به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین نیازی به خوردن مکرر آن ندارید.

 

  1. به تثبیت فشار خون کمک می کند

یک مطالعه پنج هفته ای ترکیبات مختلف دانه را مقایسه کرد. نشان داد که بزرگسالانی که مصرف جو خود را افزایش دادند، کاهش فشار خون را تجربه کردند.

 

  1. خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد

جو سرشار از لیگنان های گیاهی است که از سرطان سینه و سایر سرطان های وابسته به هورمون و همچنین بیماری های قلبی محافظت می کند. جو با کاهش رادیکال های آزاد و چربی احشایی و تثبیت فشار خون، شانس ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را به حداقل می رساند.

 

  1. علائم آرتریت را کاهش می دهد

جو دارای مس است که ممکن است در کاهش علائم آرتریت روماتوئید نیز مفید باشد. مس رادیکال های آزاد را خلع سلاح می کند و در نتیجه به بازسازی سلولی کمک می کند. مس برای ایجاد ارتباط متقابل کلاژن و الاستین ضروری است و باعث انعطاف پذیری استخوان ها و مفاصل می شود.

 

  1. به توسعه و ترمیم بافت بدن کمک می کند

جو همچنین سرشار از فسفر است که به بازسازی سلولی کمک می کند. فسفر به تشکیل استخوان کمک می کند. فسفر یک بلوک ساختمانی ضروری کد ژنتیکی است و نقش مهمی در غشای سلولی سالم و سیستم عصبی ما دارد.

 

  1. منبع عالی نیاسین

جو منبع عالی نیاسین (ویتامین B) است که فواید زیادی برای سیستم قلبی عروقی ما دارد. نیاسین می تواند به کاهش کلسترول بد، لیپوپروتئین (a) و رادیکال های آزاد کمک کند. همچنین خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.

 

  1. چربی احشایی را کاهش می دهد

یک مطالعه ژاپنی ۴۴ مرد مبتلا به کلسترول بالا را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که افزودن جو به رژیم غذایی آنها به طور قابل توجهی کلسترول سرم و چربی احشایی را کاهش می دهد که به عنوان عوامل شناخته شده در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نقش دارند.

 

  1. جو کلسترول بد را کاهش می دهد

اسید پروپیونیک تولید شده از فیبر نامحلول جو نیز ممکن است تا حدی مسئول خواص کاهش دهنده کلسترول آن باشد. فعالیت آنزیم HMG-CoA ردوکتاز را کاهش می دهد و به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

 

  1. مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا می شود

جو به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک می کند. برخی ممکن است با افزایش مصرف جو از سنگ کیسه صفرا جلوگیری کنند. همچنین جو سرشار از فیبر نامحلول است. این فرضیه وجود دارد که فیبر نامحلول باعث کاهش ترشح اسید صفراوی می شود که به تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

 

  1. ضروری برای زنان

محققان بریتانیایی چگونگی تأثیر مصرف فیبر بر زنان پیش از یائسگی را بررسی کردند. آنها دریافتند که رژیم غذایی غنی از فیبر از غلات کامل، مانند جو، تا 50 درصد کاهش سرطان سینه را ارائه می دهد.

 

مطالعه دیگری که بر روی زنان یائسه انجام شد، کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنانی که غلات کامل مانند جو مصرف می‌کردند تا 34 درصد نشان داد.

 

  1.  جو برای هضم غذا عالی است

به شیره های گوارشی کمک می کند تا سخت تر کار کنند. متابولیسم شما را افزایش می دهد و باعث می شود احساس سبکی کنید. مخصوصاً برای افرادی که احساس نفخ دارند مفید است.

 

  1. ایمنی را بهبود می بخشد

جو سرشار از لیگنان های گیاهی است که برای فلور دوستانه در روده ها مفید است. به نوبه خود، جو از ایمنی شما حمایت می کند.

 

علاوه بر این، جو سرشار از ویتامین C است که از سیستم ایمنی بدن شما نیز پشتیبانی می کند. جو به شما احساس سیری، رضایت و آرامش می دهد. 14. به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند

جو حاوی منگنز، فسفر و مس است که برای سلامت استخوان ها مفید است. جو سرشار از کلسیم است و استخوان های شما را قوی تر می کند.

  1. ارتقای سلامت مطلوب

فیبر موجود در جو مدت زمان ماندن غذا در روده بزرگ را به حداقل می رساند. علاوه بر این، منبع خوبی از سلنیوم است که نشان داده شده است خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد. سلنیوم یک جزء ضروری برای سلامت تیروئید است. همچنین یک دفاع آنتی اکسیدانی و سازنده سیستم ایمنی است. همچنین نشان داده شده است که سلنیوم سلول های آسیب دیده بدن را ترمیم می کند.

 

  1. به درمان کم خونی کمک می کند

آهن موجود در جو باعث افزایش حجم خون می شود که از کم خونی و خستگی جلوگیری می کند.

 

  1. تصلب شرایین را کند می کند

جو آترواسکلروز را کند می کند، که پلاکی است که رگ های خونی را باریک می کند. منبع خوبی از ویتامین B (نیاسین) است. نیاسین ممکن است به جلوگیری از رادیکال های آزاد کمک کند، در حالی که کلسترول بد و لخته شدن خون را کاهش می دهد.

 

  1. از کلیه حمایت می کند

جو عملکرد صحیح کلیه ها را تسهیل می کند.

 

  1. استخوان های سالم با مصرف جو

جو و علف جو حاوی فسفر و مس هستند که برای سلامت کلی استخوان ها مفید هستند.

  1. دندان های سالم

جو سرشار از فسفر، کلسیم و ویتامین C است. اینها به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کنند. همچنین حاوی منگنز، فسفر و مس است که برای استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.

 

فواید جو برای زیبایی:

  1. به سلامت پوست کمک می کند

جو سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. همه اینها برای پوست شما عالی هستند. ثابت شده است که التهاب را در بدن کاهش می دهد. این عبارت را می دانید: بدن سالم، پوست سالم.

 

  1. دارای خواص درمانی است

جو سرشار از روی است که باعث بهبودی سریعتر می شود.

 

  1. خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد

جو سرشار از سلنیوم است. سلنیوم خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. سلنیوم همچنین بسیاری از عملکردها را در بدن شما بهبود می بخشد، که اغلب توسط پوست شما منعکس می شود.

 

  1. رنگ پوست دلپذیری ایجاد می کند

جو پوست را سفت می کند و سموم را از بین می برد و پوست شما را ابریشمی و خوش حالت می کند.

 

  1. خاصیت ضد پیری دارد

آنتی اکسیدان های موجود در جو به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید. جو به دفع سموم از بدن کمک می کند و ظاهری جوان تر و سالم تر به شما می بخشد.

 

  1. موهای سالم

کمبودهای تغذیه ای اغلب در موهای شما منعکس می شود. جو حاوی مواد معدنی حیاتی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای تولید موهای سالم است.

 

  1. باعث رشد مو می شود

جو سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مانند تیامین، نیاسین و پروسیانیدین B-3 است. اینها باعث تقویت و تحریک رشد مو می شوند.

 

  1. با ریزش مو مبارزه می کند

جو حاوی آهن و مس است. تولید گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و ریزش مو را کاهش می دهد.

 

  1. رنگ مو را بازیابی می کند

مس موجود در جو به ایجاد رنگدانه برای رنگ مو کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا