مواد غذایی

خواص دارچین:14 خاصیت مصرف دارچین برای سلامتی

خواص مصرف دارچین برای بدن

دارچین یک ادویه پرطرفدار است،جالب است بدانید دارچین زمانی به عنوان ارز مبادله می شد و از طلا ارزشمند تر بود.خواص دارچین و طعم مطبوع و بوی گرمش آن را برای پخت و پز به ویژه در شیرینی‌ها و غذاها محبوب کرده است.

این ماده از پوست داخلی یک درخت همیشه سبز کوچک به دست می آید، پوست آن را کنده و در آفتاب می گذارند تا خشک شود و در آنجا به شکل رول هایی به نام چوب دارچین پیچیده می شود. دارچین به صورت پودر نیز موجود است.

 

مهمترین فواید دارچین برای سلامتی چیست؟

  1. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

مانند سایر ادویه ها، دارچین حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که دارای خواص محافظتی و آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات هستند که بسیاری از فواید سلامتی دارچین را به همراه دارند و از نقش آن به عنوان نگهدارنده در تهیه غذا پشتیبانی می کنند.

آنتی اکسیدان ها می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند که ثابت شده است به سلول ها آسیب می رساند و تقریباً به هر بیماری مزمن مانند دیابت نوع 2 کمک می کند. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کولین، بتاکاروتن، آلفاکاروتن و غیره است. دارچین آنقدر قوی است که به عنوان یک نگهدارنده طبیعی غذا عمل می کند.

 

  1. ضد التهاب است

همین ترکیبات آنتی اکسیدانی به اثرات ضد التهابی دارچین کمک می کنند. با افزایش سن، این ممکن است مفید باشد زیرا روند التهاب مزمن به شدت در پیشرفت بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن نقش دارد.

حاوی ترکیباتی است که نشان داده شده است که دارای خواص ضد التهابی اند و می تواند به افزایش جریان خون به رحم کمک کند. علاوه بر این، سینامالدئید می تواند تولید کلاژن را تحریک کند، پروتئینی که برای بازسازی بافت ضروری است.

 

  1. ضد باکتری و ضد قارچ است

تصور می شود دارچین دارای خواص دارویی و تسکین دهنده بسیاری است و در طب گیاهی چینی به طور مکرر از آن استفاده می شود. دارچین میتواند در محافظت در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی مفید باشد.

سینامالدئید، جزء فعال اصلی دارچین، ممکن است به مبارزه با انواع عفونت کمک کند. سینامالدئید یک اسانس موجود در پوست است که دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. این ماده باکتری خاصی مانند سالمونلا را مهار می کند و همچنین عفونت های تنفسی ناشی از قارچ ها را کنترل می کند.

 

  1.  خواص ضد ویروسی

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که دارچین ممکن است در برابر برخی ویروس‌ها از جمله آنفولانزا و تب دنگی که از پشه‌ها گرفته می‌شود، محافظت کند.

 

  1. کمک به کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

دارچین برای کمک به مدیریت قند خون شهرت دارد. به نظر می رسد که این کار را با مکانیسم های مختلف انجام می دهد، از جمله مدیریت میزان گلوکزی که وارد جریان خون می شود.

آزمایش‌های انسانی امیدوارکننده است و نشان می‌دهد که دارچین ممکن است تأثیر متوسطی بر کاهش سطح قند خون ناشتا در بیماران دیابتی با کنترل ضعیف قند خون داشته باشد.

 

 

  1. بهبود حساسیت سلولها به انسولین

انسولین هورمونی است که در انتقال قند خون از خون به سلول‌هایی که به آن نیاز داریم نقش دارد، به این معنی که نقش مهمی در تنظیم متابولیسم و سطح انرژی ما دارد.

انسولین یک هورمون مهم برای کنترل سطح قند خون و تنظیم متابولیسم است. مصرف روزانه دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش را کند می کند که منجر به کاهش میزان ورود گلوکز به گردش خون می شود.

 

  1. ممکن است برای پیری مغز مفید باشد

شرایطی مانند آلزایمر با افزایش سن بیشتر شایع می شود و معمولاً به دلیل زوال تدریجی سلول های مغز ایجاد می شود. در آلزایمر، انباشت قطعات پروتئین در مغز با کند کردن نحوه تفکر و به خاطر سپردن فرد عمل می کند.

دارچین یک محافظ عصبی است که به نورون ها کمک می کند و عملکرد حرکتی را بهبود می بخشد. ترکیبات موجود در دارچین از رشد پروتئینی به نام تاو در مغز جلوگیری می کند – این یکی از علائم تجاری بیماری آلزایمر است.

 

  1. ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مداوم دارچین با کاهش کوتاه مدت فشار خون مرتبط است. اگرچه شواهد امیدوارکننده به نظر می‌رسند، اما این روزهای اولیه است و به آزمایش‌های کنترل‌شده تصادفی طولانی‌مدت بیشتری نیاز است.

 

  1. ممکن است از بیماری قلبی محافظت کند

فشار خون ممکن است تنها عامل خطر قلبی عروقی نباشد که با مصرف منظم دارچین کمک می کند، بلکه به نظر می رسد تأثیر مثبتی بر کاهش تری گلیسیرید خون و همچنین سطح کلسترول داشته باشد.

 

  1. حمایت از سلامت روده

برخی ادویه ها از جمله دارچین دارای خواص پری بیوتیکی هستند. مصرف منظم آنها ممکن است به بازگرداندن تعادل باکتری ها در روده کمک کند، از سلامت گوارش حمایت کند و مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

 

 

  1. حفاظت در مقابل سرطان

اگرچه شواهد تا به امروز محدود به لوله های  آزمایش و مطالعات حیوانی است، عصاره دارچین ممکن است محافظت در برابر سرطان را فراهم کند. از این نظر، به نظر می رسد این ادویه در کاهش رشد سلول های سرطانی، محدود کردن تشکیل رگ های خونی در تومورها و از بین بردن سلول های سرطانی مفید باشد.

نشان داده شده که دارچین خاصیت ضد سرطانی دارد. از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و از تشکیل رگ های خونی در تومورها جلوگیری می کند. مصرف روزانه دارچین یک عمل محافظتی در برابر سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ ایجاد می کند.

 

  1. میتواند بهداشت دندان را ارتقا دهد

استفاده سنتی از دارچین به عنوان پودر دندان برای درمان دندان درد و سایر مشکلات دندانی از جمله رشد بیش از حد باکتری ها و بوی بد دهان بوده است.

 

13. نرم شدن پوست

دارچین پوست شما را براق و صاف نگه می دارد. با افزایش سن پوست، به دلیل کاهش کلاژن و الاستین که پوست شما را کدر می کند، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. بسیاری از لوسیون ها ممکن است این پروتئین را برای بازیابی خاصیت ارتجاعی طبیعی فراهم کنند، اما عصاره دارچین بهترین است.

 

14. مبارزه با آکنه

دارچین برای سلامت پوست یکی از بهترین هاست این ماده به کاهش باکتری های تشکیل دهنده آکنه کمک می کند.

برای این کار میتوانید از ماسک ان بهره بگیرید.

 

آیا دارچین برای همه بی خطر است؟

  • برای اکثر مردم، دارچین زمانی که به عنوان یک ادویه آشپزی و در مقادیر کم مصرف می شود، به طور کلی ایمن شناخته می شود – بیش از 1 قاشق چایخوری در روز برای اکثر بزرگسالان و کمتر برای کودکان بی خطر در نظر گرفته می شود. در شرایط نادر، برخی از افراد ممکن است درماتیت تماسی آلرژیک را تجربه کنند.
  • اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید یا باردارید بهتر است قبل از مصرف دارچین با پزشک خود مشورت کنی.
  • اگر دارچین به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است با داروهای تجویز شده از جمله داروهای دیابت، بیماری قلبی و کبدی تداخل داشته باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا