مواد غذایی

فواید تخم مرغ اب پز|9 دلیل برای مصرف تخم مرغ ابپز

9 دلیل برای مصرف تخم مرغ اب پز

خوردن یک صبحانه سالم احتمالا آخرین چیزی است که در یک صبح شلوغ به ذهن شما می رسد. با این حال، نخوردن صبحانه نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه حافظه شما را نیز مختل می کند.

یک گزینه صبحانه سالم و آسان که می توانید از آن پیروی کنید، خوردن تخم مرغ برای صبحانه است.

تخم مرغ آب پز شده نه تنها به شما کمک می کند تا چربی های اضافی را از بین ببرید، بلکه مواد مغذی ضروری برای شروع روزتان را نیز تامین می کند.

تخم مرغ مواد مغذی زیادی دارد، اما مقدار مواد سالمی که دریافت می کنید به نحوه تهیه غذا بستگی دارد. اگرچه روش های زیادی برای سرو کردن تخم مرغ وجود دارد، اما فواید تخم مرغ آب پز می تواند بسیار بیشتر باشد.

 

به یاد داشته باشید مواد مغذی زیادی در تخم مرغ آب پز وجود دارد، صرف نظر از مدت زمانی که تخم مرغ حرارت میبیند، اما تخم مرغ های آب پز سفت تر برای جلوگیری از باکتری های مضر مانند سالمونلا بهترین گزینه هستند.

 

فواید تخم مرغ آب پز

تخم مرغ های ابپز خوشمزه و سیر کننده هستند و برای سلامتی شما در هر سنی مفید اند. همراه با شیر، تخم مرغ دارای بالاترین ارزش بیولوژیکی (یا استاندارد طلایی) برای پروتئین است.

یک تخم مرغ تنها ۷۲ کالری دارد، اما ۶ گرم پروتئین با کیفیت بالا، ۵ گرم چربی و ۱.۶ گرم چربی اشباع شده همراه با آهن، ویتامین ها، مواد معدنی و کاروتنوئیدها دارد.

تخم مرغ همچنین نیروگاه مواد مغذی مبارزه با بیماری مانند لوتئین و زآگزانتین است. این کاروتنوئیدها ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش دهند که علت اصلی نابینایی در افراد مسن است.

 

در اینجا 9 دلیل مهم برای مصرف تخم مرغ بصورت اب پز برای شما اورده شده است

 

9 دلیل برای خوردن تخم مرغ ابپز برای صبحانه

 

  1. متابولیسم را افزایش می دهد

وجود آمینو اسیدهای ضروری باعث می شود بدن شما به راحتی از پروتئین های موجود در تخم مرغ برای نگهداری استفاده کند. از آنجایی که تخم مرغ سرشار از پروتئین است، می تواند به افزایش متابولیسم تا 80 الی 100 کالری کمک کند و در نتیجه متابولیسم شما را افزایش دهد.

تخم مرغ همچنین حاوی چربی های تک و چند غیر اشباع است که جذب کلسترول را کاهش می دهد.

 

  1. کم کالری

 

تخم مرغ کم کالری است و همراه با زرده فقط ۷۸ کالری دارد. با این حال، اگر می خواهید چند پوند اضافی را به سرعت کم کنید، می توانید زرده تخم مرغ را حذف کنید.

برای یک وعده غذایی سالم در صبح، می توانید 2 تا 4 تخم مرغ در صبحانه خود بگنجانید که حاوی کمتر از 240 کالری است.

 

  1. ایمنی را تقویت می کند

تخم مرغ نیروگاه پروتئین ها است. زرده تخم مرغ حاوی روی و سلنیوم است. این دو ماده معدنی برای تقویت ایمنی بسیار مهم هستند.

اگرچه زرده تخم مرغ کمی در سطح کلسترول بالاتری قرار دارد، اما هنوز هم می توان حداقل یک زرده تخم مرغ را که به درستی پخته شده است در روز مصرف کرد.

 

  1. شما را سیر نگه می دارد

تخم مرغ به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری سیر بمانید، که به شما کمک می کند از گرسنگی دور بمانید. دلیل آن این است که تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و همچنین بسیار سیر کننده است.

ارزش ثابت بالای تخم مرغ اشتهای شما را کاهش می دهد و همچنین سیری را افزایش می دهد تا به شما در جلوگیری از گرسنگی کمک کند.

  1. منبع کلسترول خوب

تخم مرغ سطح HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) را افزایش می دهد که به عنوان کلسترول خوب شناخته می شود. افرادی که سطح HDL بالاتری دارند در خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و سایر مشکلات جدی سلامتی قرار دارند.

خوردن دو عدد تخم مرغ در روز می تواند تا حد زیادی به افزایش سطح HDL شما کمک کند.

 

  1. منبع غنی امگا 3

تخم مرغ منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 سطح تری گلیسیرید خون را کاهش می دهند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف پنج تخم مرغ غنی شده با امگا 3 در هفته به مدت سه هفته می تواند سطح تری گلیسیرید را 16 تا 18 درصد کاهش دهد.

 

  1. بینایی را بهبود می بخشد

تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان ضروری است – لوتئین و زآگزانتین. این آنتی اکسیدان ها با حفظ سلامت چشم و ایمن نگه داشتن چشم در برابر آسیب مرتبط هستند.

این آنتی اکسیدان ها از چشمان شما در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. علاوه بر این، تخم مرغ احتمال ابتلا به آب مروارید را در سنین پایین کاهش می دهد.

 

  1. نفخ را کاهش می دهد

عادات بد غذایی بر سلامتی شما تأثیر می گذارد که منجر به نفخ می شود. غذای بیرون یکی از دلایل اصلی نفخ شکم است. کنار گذاشتن غذای بیرون گزینه سختی است، به خصوص اگر در حال کار هستید.

با این حال، خوردن تخم مرغ آب پز برای صبحانه و دوری از غذاهای ناسالم می تواند به پیشگیری از نفخ شکم کمک کند. تخم مرغ آب پز برای صبحانه در مقایسه با خوردن غذای ناسالم برای صبحانه احساس سبکی بیشتری خواهید داشت.

 

  1. حفظ سلامت مغز

تغذیه صحیح برای حفظ سلامت مغز بسیار مهم است. تخم مرغ حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی است که به عملکرد مغز شما کمک می کند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، عملکرد سلول‌های مغز، حافظه، سیستم عصبی و متابولیسم را حفظ می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا